neděle 12. září 2010

The Tap Tap s plzeňskou filharmonií na náměstí v Plzni


V první školní den, 1. září, se na náměstí v Plzni uskutečnil společný koncert skupiny The Tap Tap za doprovodu plzeňské filharmonie. Shodou náhod jsem pár dní předtím shlédl v TV pořad právě o skupině TTT a tak jsem neváhal a šel se na ně podívat živě. Udělal jsem myslím dobře. Skupina studentů z Jedličkova ústavu pod vedením dirigenta Šimona Ornesta to umí parádně rozbalit. Sboristé této kapely mají sice různá zdravotní postižení, nic jim ale nebrání v tom, aby se pomocí píle a odhodlání dostali až mezi profesionály! S filharmonií jim to šlo velmi dobře. Zahráli a zazpívali spoustu různých písní ať už svých a nebo převzatých třeba od Monkey Business, Lucie, Trabant, Davida Kollera, Heleny Vondráčkové, Ondřeje Hejmy, Vladimíra Mišíka a pod.


Koncert se myslím vydařil dost dobře, počasí vyšlo a lidí přišlo opravdu hodně. Mezi diváky byli staří i mladí, věrní posluchači, i lidé, kteří něco podobného viděli i třeba poprvé. Dokonce jsem mezi nimi zahlédl i Xaviera Baumaxu :) Jediné co trochu selhalo, byla ochranka. Před neohraničeným pódiem byl dostatek místa a volnosti tak využil nějaký pobuda, zpitej a smradlavej, odkudsi z nádraží. Nikomu zdá se nevadil, ale já ho skoro nepustl z očí a jen jsem čekal, co bude. Nakonec, když jsem byl v podřepu s foťákem hned u pódia, přiskákal vedle mne a během skladby začal řvát směrem ke kapele. V momentě, kdy zařval na jednu interpretku "kráááávo" a chystal se snad vylézt na pódium, popadl jsem ho za flígr a vyvedl ho pryč. Ptal jsem se potom sám sebe, kde sakra byl někdo, kdo ho měl už dávno usměrnit? Na náměstí tolik lidí, kašny ze zlata a nikde žádný policista??



I přes ten incident se ale akce zkrátka povedla se vším všudy. Na pódiu se Ještě objevil v samotném závěru Tomáš Hanák, který společně s náměstkyní primátora Marcelou Krejsovou přifrčel po dálnici z Prahy prý "asi" 140 kmph ... i když ho náměstkyně opravila, že to bylo ještě víc :) Důležité bylo, že si Tomáš mohl dát jednu píseň s kapelou a filharmonií společně. Nádherný zážitek!

Fotky zde:

Žádné komentáře: